fbpx
Majoren CrossFit logo
Bli medlem / Köp personlig träning

Bokningsregler

Man kan ha totalt 8 bokningar samtidigt på våra schemalagda pass.

Avbokning sker 240min (4h) innan ett pass, detta för att möjliggöra för reserverna att hinna få en notis om att man tilldelats en reservplats. Om man står på reservlistan och får plats 4h innan passet räknas det inte som en utebliven avbokning vid no show.

Vid avbokning senare än 240min (4h) kan man mejla till info@majorencrossfit.se. Detta gäller vid tillfälle av sjukdom.

Vid 3 uteblivna avbokningar blir ens profil låst, dvs. man kan inte boka fler pass förrän man låst upp denna spärr. Kostnaden ligger på 150kr och man återfår då sina 8 bokningsbara tillfällen.

Boot Camp

Intresseanmälan

💥CrossFit Boot Camp💥

Kickstarta träningen med 2 gånger i veckan hos oss på Boot Camp! Du kommer att vara en del av ett lag på 12 personer med samma mål.

Detta är för dig som länge velat komma igång med träningen men som inte riktigt kommit till skott. Du har minimal eller absolut noll erfarenhet alls av CrossFit, eller så har du kanske tränat vanlig styrketräning och vill prova något nytt.

Du behöver inga förkunskaper om CrossFit. Det enda som behövs är en vilja att ta tag i träningen på allvar. Vi kommer att gå igenom alla grunder i CrossFit under 5 veckor. Dessutom kommer vi att se till att du får en bra förståelse för hur du ska träna för att få resultat.

Kostnad 1750 kr för hela kursen!

12 platser

Onsdagar och lördagar 5 veckor

 

Kurs pågår

Nybörjarkurs

Boka din plats

Detta är en kostnadsfri produkt som vi värdesätter precis lika högt som alla er nybörjare som vågar att ta ert första steg in till oss!

Du är helt ny på CrossFit och du är ännu inte medlem.

Därför tar vi god tid på oss och går igenom de 9 grundrörelser som finns i CrossFit. Detta ger dig en bra uppstart i CrossFit. Med hjälp av våra instruktörer på plats kommer du att kunna tackla dina nya CrossFit pass på bästa sätt. Våra coacher kommer att finnas till hands för att guida dig i hur du effektivt och säkert kan maximera din träning.

Vad är CrossFit, vad är en AMRAP, hur och varför skalar vi våra workouts efter behov?

 

Boka din plats i schemat 3/3

Välj ”prova”

CrossFit

Bli medlem

Basen i vårt schema.

På dessa klasser tränar du just allt vad CrossFit är. Det kan vara längre styrkedelar med marklyft, knäböj, clean and jerk och kortare workouts. Det kan också vara längre workouts med air bike, pullups, rodd och hopprep, men då utan styrkedel. På våra CrossFit klasser värmer vi alltid upp tillsammans och går noga igenom alla rörelser så att alla känner sig trygga med att utföra rörelserna korrekt.

I detta program följer vi alltid en tydlig plan som noga utformas efter våra medlemmars behov av att bli bättre. En cykel pågår oftast 8-10 veckor. Coachen väljer vilket extra fokus vi ska ha under pågående period. Det kommer att utföras ett test i början, samt i slutet av varje cykel. Du kan naturligtvis hoppa in mitt i en cykel också.

Dessa pass rekommenderas till alla våra medlemmar.

CrossFit Team

Bli medlem

På våra teampass jobbar man i par och värmer oftast upp själva med förslag från coachen. Dessa klasser är fristående och följer inte samma cykel som CrossFit klasserna. Här finner man variation med betoning på något mer avancerade rörelser än i CrossFit klasserna.

Vi rekommenderar att man deltar i några CrossFit pass innan man provar CrossFit Team för första gången.

Majoren Lifting Camp

Bli medlem

Här har vi fokus på de olympiska lyften, snatch och clean and jerk.

På samma sätt som i Crossfit klasserna följer vi en plan på cirka 8 veckor där coachen bestämmer ett visst fokus.

Detta är passet för dig som vill lära dig allt om de olympiska lyften samt finslipa din teknik så att du kan lyfta mer på ett säkert sätt.

CrossFit Gymnastic

Bli medlem

För dig som vill lära dig att bemästra allt från double unders till muscle up.

Här följer vi en plan som sträcker sig över cirka 8 veckor där coachen väljer fokus på passen. Det kan till exempel vara hur du lär dig kippade pullups eller hur du lär dig att stå eller gå på händer.

Allt anpassas efter var du befinner dig. Du kan vara nybörjare eller en atlet som kommit lite längre i din gymnastiska resa.